Az ember kényelmesen elhelyezkedik kedvenc kanapéján vagy foteljében, kapcsolgatja a csatornákat, leragad egy műsornál, beállítja a hangerőt, majd amikor jön a reklámblokk, fülsiketítően hangosan próbálják az emberre tukmálni a különböző termékeket, szolgáltatásokat.
Egy egy órás tévéműsort nagyjából két reklámblokk szakít meg, amik összességében elérhetik a húsz percet, vagyis a műsor egyharmadát. Szóval a negyven perces játékidő mellé húsz perces reklámidő is társul, amit a nézők java részét nem is érdekli. Ilyenkor vagy kimennek másik helyiségbe, vagy már nyúlnak is a távirányító felé, hogy másik csatornára váltsanak. Ám mintha összeesküdnének a csatornák, hiszen nagyjából azonos időben mutatják a reklámokat mindenhol, így nagyon nehéz kikerülni őket.
Ráadásul roppant kellemetlen, hogy az ember békésen elszundít a tévé előtt, és arra ébred, hogy üvölt. Bizonyára mindenki észrevette már, hogy a reklámok jóval hangosabban szólnak, mint maga a műsor, ami roppant kellemetlen, főleg, ha az ember elaludt, vagy ha egyszerűen csak tárva-nyitva vannak az ablakok.
Két technikával hangosítanak a reklámokon. Az egyik megoldás az, hogy a jelszintet megemelik. A másiknál a hangos részekkel nem foglalkoznak, a halkabb részeket pedig felhangosítják. A másodiknál a jelszint nem változik, azonos marad a műsoréval. Ennél az esetnél valójában nem lesz a reklám hangosabb, de az emberi fül mégis annak érzékeli.
- Forrás: http://www.hdplanet.eu
Természetesen teljesen szubjektív, hogy ki mit mennyire hall hangosnak vagy halknak, de ma már léteznek különféle szoftverek, melyek segítségével kimutatható a különbség. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság ma már nagymértékű büntetéssel sújtja azokat a csatornákat, ahol üvöltenek a reklámok, a 2011-es médiatörvény tartalmazza, hogy a reklám nem lehet hangosabb a műsornál. Ennek ellenére azért elég sűrűn lehet tapasztalni, hogy nem feltétlenül tartják be ezt a törvényt a csatornák, ugyanis rendszeresen kisebb-nagyobb pénzbüntetéssel sújtják őket.