A közösségi oldalak használata ma már Magyarországon is teljesen általános és elfogadott, hovatovább rendkívül népszerű lett, sőt mi több, a Randstad Award csapatának legfrissebb kutatásából kiderült, hogy a magyarok egy bizonyos dologban az élen vannak a szociális média alkalmazásában.
Megdöbbentő lehet, de nem az illegális pornóterjesztéssel, de még csak nem is a humoros bejegyzésekkel értük el ezt, hanem azzal, hogy a magyar álláskeresők 75 százaléka rendszeresen látogatja a közösségi oldalakat azért, hogy új munkát találjon magának. Ezzel pedig a magyarok világelsőnek tekinthetők!

Külföldön kevesen keresnek munkát a közösségi oldalakon

A szakértők 23 országot, a világgazdaság háromnegyedét igyekeztek lefedni a reprezentatív felmérés során, így kiderült, hogy az egész bolygón csak minden második álláskereső folyamodik a közösségi oldalakhoz munkakeresés céljával. Japánban például az emberek alig 26 százaléka keres magának állást ilyen formában, de az Amerikai Egyesült Államokban is csak a munkakeresők 34 százalékára jellemző ez a formula, sőt még Németországban is csak az álláskeresők fele próbálkozik ilyen formában megcsípni valamilyen munkát.

  • Új videóhívás funkció a Facebook-on: megnézem

Ezek után talán még meglepőbb lehet, hogy a kutatás eredményei szerint globális szinten Magyarországon az álláskeresők háromnegyede megpróbálkozik a közösségi oldalakkal, és elsődlegesen a Facebook az, amelyik potenciális szerepet játszik az emberek között. A második helyen a főként erre a célra létrehozott LinkedIn áll, amelyre tízből csak egyetlen álláskereső lép be rendszeresen az országból, miközben ebből a célból minden ötödik magyar olvas rendszeresen különféle blogokat.

Az alkalmazottak cserélik a legtöbbet munkahelyüket

A kutatás rávilágított arra is, hogy világszerte a leggyakrabban az alkalmazottak váltanak munkát, így az ilyen formában dolgozók közel negyede az elmúlt egy év során legalább egyszer váltott már munkát, és legalább ugyanennyien tervezik azt, hogy a következő egy éven belül munkát váltson. Az álláskeresők a leggyakrabban azért szeretnének váltani, mert túl kevésnek találják a munkahelyükön kapott bért, illetve nincs lehetőségük fejlődésre vagy karrier építésére. A statisztikák rámutattak arra is, hogy az alkalmazottak számára a legfontosabb egy munkahely esetében a munka és a magánélet közötti megfelelő egyensúly, aztán a rugalmas munkavégzés, míg a dobogó harmadik fokán a főnökkel való harmonikus kapcsolat áll.
A felmérést Magyarországon több mint 7 ezer potenciális munkavállaló bevonásával végezték el, amiből kiderült, hogy itthon a legtöbb magyar férfi az autóiparban, míg a nők a szolgáltató vállalatoknál vállalnának munkát, esetleg a gyógyszeriparban dolgoznának szívesen. Az adatokból sajnos nem derült fény arra, hogy a munkavállalók jelentős része talál is munkát a közösségi oldalon, vagy csak a reménytelenség és a rossz magyar munkaügyi rendszer miatt vezérli az álláskeresőket a Facebookra a kényszer.

Hasonló bejegyzések